No. 2 (104) (1990)
Artykuły

Konferencja "Odpowiedzialność za jakość świadczenia - ochrona interesu ogólnego i jednostkowego"

[Conference "Responsibility for the quality of service - protection of the general and individual interest"]

Published 1990-04-30

Keywords

  • conference,
  • consumer protection

How to Cite

Konferencja "Odpowiedzialność za jakość świadczenia - ochrona interesu ogólnego i jednostkowego": [Conference "Responsibility for the quality of service - protection of the general and individual interest"]. (1990). Studia Prawnicze The Legal Studies, 2 (104), 177. https://doi.org/10.37232/sp.1990.2.7

Abstract

Publikowane w dalszej części tomu opracowania były przedmiotem dyskusji w dniach 16 i 17 lutego 1988 r. na konferencji naukowej poświęconej temu zagadnieniu. Organizatorami Konferencji były Izba Cywilna i Administracyjna Sądu Najwyższego oraz Instytut Państwa i Prawa Polskiej Akademii Nauk. Potrzebę skoncentrowania uwagi sędziów i przedstawicieli doktryny na zagadnieniach rękojmi i gwarancji, stanu judykatury i teorii zrodziły, poza dociekliwością teoretyczną, sygnalizowane coraz częściej trudności w praktyce sądów w stosowaniu przepisów kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych regulujących rękojmię i gwarancję. Jednym z celów Konferencji było uzyskanie odpowiedzi na narzucające się od dawna pytanie, czy nie byłoby pożądane uchwalenie przez Izbę Cywilną i Administracyjną wytycznych w zakresie wykładni i praktyki sądowej w przedmioćie i gwarancji. W dyskusji przeważająca większość uczestników Konferencji wypowiedziała się za podjęciem przez Izbę Cywilną i Administracyjną prac nad wspomnianymi wytycznymi.